Äntligen semester!

Idag var sista arbetsdagen på jobbet. Sista tiden på jobbet har tagit hårt på mig så jag behöver verkligen komma ifrån. Fast å andra sidan känns det jobbigt att lämna saker man inte hunnit klart. Svårt det där!!!  Ska verkligen försöka glömma jobbet.

Vet inte om jag sagt det men vi håller på för fullt på med vårt vinterbonade uterum och altan i anslutning till det. Nu har vi gjutit 11 plintar och grundmålat reglar mm. Vi har lite press på oss för snickaren kommer och ska fixa stommen och därefter glas killen. Men än så länge så ligger vi i fas och allt flyter på. Vilket är bra för då kan jag hinna med Scrapmässan på söndag  : )

Nej, nu är det nattinatti.

Här kommer mallen till dopskon

Dax att komma ut ur garderoben!

Jag googlade på mig själv och fick träff. Det var lite kul, eftersom jag inte har någon bild på mig själv på bloggen så får ni själva gå och titta på mig här, det är jag som sitter till vänster och bilden är tagen då vi var på Mallis med Mix megapol och Gry Forsell.

Ska försöka lägga upp en bild på mig själv men man tar ju mest bilder på barnen, alltid något att skylla på.

Nu ska jag gå och vila i hammocken. Klarade inte av att vara kvar på jobbet då magen strular.

Kram Malin

Skön helg!

Trots vädret så har det varit en fantastisk midsommarhelg. Vi bröt vår tradition med midsommar i Dalarna, Kullsbjörken (postadress Tällberg, ligger mellan Leksand och Rättvik). Istället firade vi hemma i Karlstad tillsammans med en annan barnfamilj. Vi började med sillis hemma hos oss och därefter åkte vi till Torsvikens Camping i Segerstad där nästan hela släkten var samlad. Där fick barnen åka traktor och dansa kring midsommar stången och vi fikade. De hade även lotteri och Wilhelm vann ett plockepinn och en båt.

Därefter bar det av till våra bekanta på Råtorp där vi åt, matjesilltårta, grillade havskräftor och entrecote samt det obligatoriska JORDGUBBAR och glass. Mycket god mat och DRYCK... så på midsommardagen blev det inte mycket gjort men efter lite pizza och cola så piggnade vi till och tog en cykeltur till min bror och drack mera vin...

Vi fick med oss ett lånebarn hem, Filip som just nu leker på övervåningen med Wilhelm. Olof och Gustaf har tagit en tur till Arvika för att köpa en kamera. Vi har en Canon EOS digital systemkamera. Men min man vill uppgradera och igår hittade han en annons på blocket med ett erbjudande som vi inte kunde missa så nu får vi sälja den. Så det blir mycket fotande framöver.

Här kommer ett enkelt grattiskort som jag gjorde häromdagen. Skulle kunna pyssla dygnet runt men tiden räcker inte riktigt till så idag kommer det städhjälp : )

Vendela o Peters Bröllopsinbjudan

Nu får jag äntligen lägga ut inbjudningskortet på bloggen. Jag lovade att vänta tills inbjudan kom på posten och så här stilren och fin blev den:

Det blåa pappret passar verkligen ett seglarpar. En magnet håller ihop kortet och Peter skötte embossingen på löpande band.

Insidan med text får ni inte se för Vendela är ju lite av en kändis då hon tog sveriges första OS-medalj förra sommar OS. Just nu satsar hon hårt  på OS nästa sommar : )  HEJA VENDELA!!!

MÅL...

Vi har så otroligt många bra kort på barnen som bara ligger och väntar på att komma in i album och att bli scrappade. Eftersom jag älskar kortmakeri alltför mycket så får jag utmana mig själv med att göra en LO i månaden på varje barn till deras egna album.

Här kommer min andra LO (sorgligt men sant har faktiskt inte gjort så många avancerade sedan jag på allvar kom i kontakt med scrapbooking i höstas). Bilden är lite dålig tog med kameran direkt från tavlan.

och här lyckades det slinka in några stämplar förståss....

I går var jag på solareturen och fyndande en förvaringslåda med mappar till alla mina papper. 80:- Helt perfekt, men jag har ingen plats för den än i djungelrummet. Finns 4 kvar så skynda dit och FYNDA. De var vita och diskreta på hjul.

Imorgon kommer snickaren, vi ska nämligen bygga ett vinterbonat uterum. Ska bli jättehärligt. Tyvärr så hade inte snickaren så mycket tid så han sätter lite press på oss. Vi eller snarare min man ska riva gamla altanen och gjuta plintar. Vi har ett par veckor på oss innan glaskillen kommer så det blir nog inte så mycket skrivet i bloggen eller pysslat under en period framöver. SEDAN ÄR DET JU SOMMAR OCH DÅ VILL MAN BARA VARA UTE OCH NJUTA I TRÄDGÅRDEN. Just det ja det är ju dax att klippa häckarna med.... suck det är inte alltid lika kul.

Dopsko/födelsesko

Hittade en mall på en liten söt sko som jag var bara var tvungen att prova. Den är till min vän Madelenes dotter Elsa som hon ska få när hon kommer till oss och fikar på fredag.

Nästa gång ska jag chalka kanterna innan jag sätter ihop den, för den är så pytteliten så det gick inte att komma åt i efterhand.

Äntligen hemma

Bulgarien var underbart och jag kan verkligen rekommendera att köpa en flygstol och boka hotell själv. Det blir billigare och man vet var man ska bo istället för att ta en sista minuten. Jag bokade resan via www.bulgariancoast.com. Geneovena Marionova som driver företaget hämtade oss själv på flygplatsen och körde oss till hotellet. En underbart varmhjärtat männinska. Om vi undrade över något så var vi välkomna att ringa henne dygnet runt. Hon tom ringde oss under vistelsen för att kolla så att allt var ok, kändes schysst att ha en personligt guide så när hon körde oss till flygplatsen så var jag bara tvungen att ge henne en kram.

Så vad kostade det då... 4 flygstolar 3100:- sedan mycket bra hotell med halvpension 6200:- (620 eur hm..vad är kursen?) och inklusive transfer så blev det totalt 9300:- för en vecka och per man blev det 2325:-. Man kan komma mycket billigare undan med boendet men vi valde att lyxa till det lite extra och så här i efterhand var det värt varenda krona.

Så här kunde en dag se ut. Vi började med en fantastisk frukostbuffe som vi intog vid vårt favoritbord utomhus brevid lekparken - mycket praktiskt för då kunde barnen springa dit efter frukost. På slutet upptäckte Wilhelm miniklubben så då satt han där och ritade medans vi gick upp och gjorde oss i ordning inför bad eller utflykt. Lunch käkade vi oftast ute och sedan är det dax för Gustis vila så då passade vi vuxna på att slöa med en drink på balkongen - underbart. Vi hade en jättefin balkong med utsikt mot poolen och lite havsutsikt på 7 våningen. På kvällen hade vi även underhålling då vi såg scenen där det var allt från dansshower till Grease.

Efter vilan gick vi och badade igen och sedan var det upp och göra sig i ordning för middagen. Otrolig buffe med allt möjligt gott. Efter middagen brukade vi gå en sväng på strandpromenaden där det fanns flera aktiviteter för barn. Olof och Wilhelm var bla på en 3D film mendan Gustav hoppade i hoppborgen.

2 förmiddagar hyrde vi 4 hjuliga cyklar för att kunna se lite mer, barnen tyckte det var jättekul och en dag åkte vi till Nessebar, jag var lite besviken för det var mest shopping.

Nu är det dax o planera nästa resa. Då tänkte vi cykla längs Götakanal fast då tar vi bara med oss storkillen.

Idag fyller min man år så vi har nyss varit hos mina föräldrar och fått en fantastisk middag. Imorse fick han en stålstängad gitarr som han blev glad över. Han hoppades på en förra året när han fyllde jämt men det blev en i år istället. Så äntligen så kanske pappa kan föra över lite musikalitet till våra barn. För det kommer de aldrig få från mig som hellre sjunger än bra...

Visst är det härligt men värmen .... klaga inte för det är GOTT!!!
ps gissa var min man sover - I KÄLLAREN - gissa om han lider av värmen : ) ds.

SCRAPVERKSTAN

Min kreativa vrå här i cyperspace.